onsdag 20 april 2011

Glad Påsk!

Prövat mig på att göra sugar cookies med royal icing. Lite klurigt att få rätt konsistens på icingen men det ska jag nog komma underfund med efter lite övning. Det här med sugar cookies kan ju bli hur detaljerat och anvancerat som helst! Jag har inga kakformar så klippte till mallar i papper istället, tar lite längre tid att skära ut kakorna, men det blev ok tycker jag.

Jag var lite rädd för att det skulle bli en väldigt sockrig smak med tanke på all icing, men den smälter liksom ner lite i kakan och det blir riktigt gott! Gäller att hitta ett bra kakrecept också. Detta från Cakejournal är faktiskt riktigt gott, men ska pröva ett annat nästa gång för att testa!

 



Vanilla sugar cookie recept från Cake Journal.
Dekorerade med Royal Icing, recept från Cake Journal
Icingen färgad med hushållsfärg från Dr. Oetker.
Kornströssel från B's Skafferi.

2 kommentarer: